top of page

A-sociální svět

Aktualizováno: 15. 1. 2020

Asi jste si všimli, že od mého návratu jsem méně aktivní na Instagramu. Proč? Asi mě přestává bavit ten tlak… Od lidí. I od firem.


Instagram nám to stále dělá těžší a těžší a mě ten tlak na to být „nonstop“ aktivní, přestává bavit. Když jsem teď za poslední 2 týdny přidala minimum stories (protože jsem neměla co říct a nezastávám moc názor, že na sociální sítě patří všechno), algoritmus mi shodil dosah o neuvěřitelnou víc jak polovinu!

A já ani nějak nemám chuť, přetahovat se s Instagramem o pozornost. Nechci zveřejňovat „cokoliv“ jen proto, aby nespadnul dosah mé tvorby. Už totiž ani nestačí přidávat každý den fotku, jak tomu bylo dřív. Instagram vás chce mít prostě aktivní 24/7.

A další věc, která mi začala tenhle sociální kolotoč trochu kazit!


Lidská závist.

Když totiž poslední dobou sleduji, jak influenceři u každé druhé fotky nebo stories uvádějí, že to není spolupráce. Jen aby je náhodou někdo neosočil z toho, že si NEDEJ BOŽE vydělávají něčím, co je baví, dělá se mi špatně! Vždyť když beru nějakou spolupráci, tak si za tím stojím úplně stejně, jako když si tu věc jdu sama koupit! A když ne, tak tu spolupráci nepřijmu, vůbec nezveřejním, či DOKONCE (!!!) řeknu, že to nesplnilo mé očekávání!

A pokud někoho sleduji a věřím mu, tak je jedno, jestli za to ten člověk dostal nebo nedostal zaplaceno. A pokud mu nevěřím, tak ho nesleduji!

Mamablogerky se musí před svými sledujícími pomalu ospravedlňovat, proč svoje dítě nevychovávají tak či onak. Proč ho kojí, nekojí, fotí, berou spolupráce (takže vlastně zneužívají své dítě), a kecy, kecy, kecy!

A čím větší „influencer“ to je, tím hnusnější zprávy od lidí dostává. Protože: „Vždyť s tím přeci musí počítat… Tak ať to nedělá, když mu to vadí!


Velmi oblíbené věty a-sociálů skrytých za telefonem, kteří se z většiny ještě stále šťourají v nose.

Ale není to jen o tom. Začalo mi toho v tom (a)sociálním světě vadit mnohem víc. Čím víc se začalo o influencer marketingu mluvit jako o vhodné marketingové platformě, tím víc s tím začalo být problémů.

Ale o tom, zase až příště 🙂 ….

No a aby tenhle článek nebyl jen moc negativní, tak vám ukážu pár pozitivních věcí, které mi dělají v tom sociálním světě radost! 🙂


Mám pár dlouhodobých spoluprácí, které mám strašně ráda! Jednou z toho je Notino, kde pravidelně nakupuji takové ty běžné produkty do domácnosti. Od zubních kartáčků, přes moje oblíbené pasty Marvis, které jsem objevila před x lety v Itálii a mám hroznou radost, že zrovna na Notino je mají. (I když často vyprodané. No není se čemu divit, jsou fakt super a tak i poptávka je po nich zřejmě obrovská 😀 .) Miluju tu zelenou nebo bílou na bělení.

Ale kromě pravidelné zásoby domácích nezbytností si tam ráda dělám radost nějakým beauty produktem. Můj poslední úlovek byla vůně Bvlgari. Jejich vůně miluju, protože jsou jemný a lehký jako vánek. Na tuhle jsem narazila čistě náhodou na letišti v LA při odletu do Prahy a strašně mě zaujala. Ale protože jsem ji předím neznala, tak jsem ji chtěla nechat rozvonět. (Často se na mě vůně změní a pak mi vůbec nevoní.) Jenže tahle voněla pořád nádherně i po několika hodinách. No a tak jsem mrkla na Notino a měli ji! Tak ji mám už doma! 😀

Moje 2 oblíbené a dlouhodobé spolupráce: Notino na beauty věcičky a BigBrands na produkty do domácnosti a doplňky


Kalhoty Levi’s // Boty Kazar // Tričko Janine – Made by love // Pásek Gucci // Brýle Chloe z BigBrands


bottom of page