top of page

Psychická pohoda a 9 tipů jak na ní

Psychická pohoda je v dnešní době už skoro vzácný pocit. Všichni mluví o work-life balance, o duševním zdraví. psychické pohodě, jak zdravě pracovat atd.. A mně se zdá, že čím víc se o tom mluví, tím méně jsme v pohodě. A nebo je to naopak? Opravdu už dnešní lidé nejsou psychicky v pohodě? No, podle studií se zdá, že nám moderní způsob života, internet a celoživotní shon doopravdy moc nesvědčí.... Co s tím tedy můžeme sami za sebe udělat?


Zdraví fyzické i duševní je vzájemně propojeno a tak se s vámi podělím o své tipy, které se snažím dodržovat já, abych se cítila lépe.


Dávkuji si zprávy ze světa a republiky maximálně jednou denně a ideálně ani to ne.


Také se snažím dodržovat denní režim a nechodit spát okamžitě po vypnutí počítače a vstávat s mobilem v ruce. Neříkám, že mi to jde vždycky, ale minimálně se to snažím omezovat.


z je pro mě celkově hodně důležitá činnost. Spím víc, než je v dnešní společnosti zvykem a vím, že to je právě ta činnost, která je pro mě doopravdy důležitá a když nemám každý den v kuse 8,5 hodiny spánku a třeba i několik dní po sobě, znatelně to pociťuji. Je to něco, co má každý nastavené jinak a každé tělo potřebuje jiný počet hodin, já se to snažím respektovat a dopřát svému tělu to, co potřebuje.


Kvalitní a pravidelný jídlo a dostatečný pitný režim (obyčejné vody) je něco na čem vím, že musím zapracovat. Nemám totiž během dne moc hlad ani žízeň a tak si tyto věci musím doslova sama hlídat. Dokonce jsem přemýšlela nainstalovat si nějakou aplikaci, která mi to bude hlídat, když sedím celý den za počítačem. Naučila jsem se aspoň vozit v autě nějaké dobroty, abych měla co zakousnout mezi schůzkami.


Snažím se také dodržovat přísun vitamínů a ani superpotraviny v mém jídelníčku nesmí chybět. Hlídám si Vitamín C v tabletách, v zimě doplňuji vitamín D, do ranní snídaně s jogurtem si dávám chia semínka nebo moje oblíbené trojkombo Greens (tedy chlorella, spirulina a ječmen) od GreenFood.

No a samozřejmě pravidelný pohyb a cvičení. Nebudu lhát, svatba byla dobrou motivací a tak nějak se mi celý minulý rok cvičilo mnohem lépe, než teď po svatbě. Ale protože vnímám změny na svém těle od té doby, co pracuju 24/7 z domova od počítače, tak jsem si řekla, že si najdu trenéra a začnu cvičit pod dohledem. Protože se mi bohužel za ten poslední rok nepovedlo pohnout s určitými částmi, které jsem měla za cíl (zkroucená záda, prohnutá bedra, spadlá ramena..).


Také chodím pravidelně do sauny. I když teď od Mauricia jsem to nějak nezvládala. Ale musím opět začít. To je totiž další z činností, která mě udržuje fyzicky i psychicky v pohodě.


Bohužel jako žena trpím na hormony a měsíční cyklus, které mi psychickou pohodu také docela dost ovlivňují.

Proto jsem se rozhodla zahrnout do denního příjmu vitamínů i Ashwagandha (absolutně to neumím přečíst ani vyslovit :D , ale česky je to Ašvaganga). Jedná se o velmi účinnou bylinu ajurvédské medicíny a dokonce se říká, že má omlazující účinky. Pomáhá s únavou, úzkostí nebo třeba zmírňuje deprese.


No a v neposlední řadě je to nějaký work-life balance. Miluju cestování a tam se zrelaxuji nejvíc ze všeho. Pro mě to je nejlepší forma relaxu a proto, když nemohu cestovat do zahraničí, snažím se alespoň cestovat po republice. No a když ani to nejde, chodím se procházet po Praze, sednu si na kávičku a snažím se cítit se jako turista i když ve vlastním městě. :)


Comentários


bottom of page