Vliv influencerů

Aktualizace: led 15

Vliv influencerů je velký. Ať si říká kdo chce co chce, tak i přesto, že přímo neodpovídají za dopad svého jednání, tak by měli přemýšlet nad tím, co a jakým způsobem vypouštějí do světa.


V posledních dnech jsem se setkala s několika zajímavými případy u influencerů, které mi dali tak velkého brouka do hlavy, že jsem se rozhodla napsat na tohle téma článek.


Pokud je influencer na tolik „veliký“ a zároveň velmi vlivný (upozorňuji, že to nemusí být vždy totéž – vemte si třeba nějakou celebritu, která má sice desítky tisíc followers, ale sledují jí spíš ze zvědavosti, než jako svůj vzor a naopak tu máme třeba youtubery, kteří vyloženě svými názory a jednáním ovlivňují tisíce mladých lidí), měl by si vlivný influencer dávat opravdu pozor na to, co dělá a říká. Nemluvím tady teď o kauze Aničky Šulcové, která byla mediálně rozmázlá všude možně, protože si dala igelitový pytel na hlavu. Mluvím tím i o jiných vlivných osobnostech a o jejich méně nápadném negativním ovlivňování svých sledujících.


Samozřejmě já naprosto chápu a respektuji, že je to každého věc a díky svobodě slova máme možnost říkat si co chceme a jak chceme, což je fajn a je super, že se to dá využít i v užitečný prospěch. Ale jsou tu i takové situace, kdy velmi známá mediální celebrita, která má i velký vliv na své sledující na otázku „Kde nejraději nakupuješ?“ odpoví, že v H&M či Primarku. Jasně, pro jednoho blbost, pro druhého (třeba pro mě) absolutní katastrofa u které se mi vyloženě zježily všechny vlasy na hlavě. Totéž jako nábádání svých followerů „Utíkejte do slev, jsou teď všude a držím palce ať toho nakoupíte co nejvíc za co nejméně peněz.“, to mi přijde naproso šílený.


Ten paradox, kdy tedy influenceři hlásají, ať si kupujete kalímky na kafe a nosíte je s sebou, ať nepoužíváte brčka, ať nekupujete balenou vodu a podobně, ale pak na druhé straně podporují nejhorší konfekce, které mají destruktivní dopad na naší ekologii. Primark, který se plánuje na Václavském náměstí, je vyloženě cesta do pekel. Ať se jedná o zbytečnou produkci levných hadrů, či nekvalitní materiály, které se vám (a to píšu ze své zkušenosti, protože i já od tamtud někdy něco měla) po 5 nošeních rozpadne. Jasně, je vám to jedno, protože to stálo 4 eura, ale jaký dopad ty vyhozený 4 eura mají na naší planetu? A to se ani nebavím o tom, že jsem si pořídila takhle v Primarku před 5 lety tílka a i po 30 vyprání smrděla, protože byla barvená největší chemií. O tom se nemluví ani moc nepíše. Ale proč se třeba na složení nepíše i čím přesně je to barveno?


Proto bych tímhle článkem chtěla trochu zaurgovat a poprosit o zamyšlení. Neříkám, že si nikdy nejdu nic nakupovat do slev nebo do konfekce. Ale když už chci využít slevy, tak jdu účelně hledat to, po čem nějakou dobu toužím. Nechodím se „jen tak“ projít do slev s cílem ulovit toho co nejvíc. Například jsem si v těch Zalando 70% slevách ulovila pyžamo od La Perla, které jsem chtěla neskutečně dlouho, ale prostě 10tisíc bych za pyžamo opravdu nedala, ale po jejich slevě 20 % na kteoru byla pak ještě zmíněná 70% sleva, mě vyšlo na 1800 kč, což je vlastně super, protože je to kvalitní značka a pyžama si budu vážit jakožto mé vysněné materiální radosti ještě pár let.

Pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si i minulý článek „Utrácejte peníze chytře„.

Kalhoty Levi’s (kolekce z minulého roku) // tričko Cos (mám ho už 4 roky z Frankfurtu) // boty Dr.Martens (co vám budu povídat, bez ponožek se v nich nedá chodit ani po měsíci a půl, kdy se je snažám rozchodit 😀 ) // kabelka PBD Studio // Brýle Balenciaga


Marion Marketing s.r.o.

Mgr. Martina Neu.. 

E-mail: email@marblog.cz

Tel: +420 602 864 895   

  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Blogger Icon
  • Black Facebook Icon